En blogg om The Sims!

Alla inlägg under oktober 2012

Av theesimsblogg - 31 oktober 2012 20:25

Detta kommer var ett väldigt tråkigt inlägg som jag inte tänker tvinga någon att läsa. Varför skriver jag det då? Jag vill att ni läsare ska veta varför jag nästan aldrig uppdaterar med bilder från mitt Sims, guider från mitt Sims, tips från mitt Sims etc. Kortfattat: Jag så gott som kan inte.

Här behöver ni som inte vill läsa mer, för jag förstår om ni inte gillar inlägg där bloggaren skriver "förlåt för dålig uppdatering", "ledsen att jag inte kunde..." etc., för jag är själv inte så förtjust i dem och försöker undvika att skriva dem mig så gott jag kan.

 

Historien från början då, ni som försatte att läsa.

Jag köpte mig en helt egen dator som det gick helt felfritt att spela Sims på. Jag spelade både Sims 2 och Sims 3 på den. Sedan pajade ena fläkten i datorn. Den åkte in på lagning. Kom tillbaka och var hel igen. Gick en liten tid och den pajade igen. Var ingen idé att skicka in den på lagning igen så spelade Sims så gott jag kunde på den. Fick köpa en extrafläkt till datorn för att åtminstone hålla igång den en stund. Det gick ett tag sedan gick skivspelaren långsamt sönder; ibland hittade den skivan, ibland sa datorn att det inte fanns någon skiva där. Tillslut gick det inte alls och jag gick över till att spela på familjens dator.

Till en början gick det. Men så gick även fläkten sönder på den datorn. Vi har en extrafläkt till den datorn också så det går att spela Sims på den. Ibland. Nästan.

Den har blivit ännu värre på senaste tiden och jag har inte orkat spela Sims på säkert 1-2 månader för att datorn överhettas hela tiden och stänger av sig. Att Simset stänger av sig mitt i spelandet är bland det värsta som finns.

För er som undrar så går min dator att surfa på, men knappt det ibland. Och familjens dator funkar till det mesta annat som inte anstränger datorn så mycket som Sims.

 

Kan även säga att båda datorerna är laptops och av märket Acer.

 

Därför är jag nästan helt säker på att jag inte kommer spela Sims förrän jag skaffat mig en ny dator. Och den kommer jag inte ha råd med förrän (förhoppningsvis) efter jul. Och då kommer jag köpa en riktig speldator. En stationär. Av bra märke.

 

Så för att bloggen inte ska stå helt tom från min sida tills jag skaffat mig en ny dator bloggar jag om redan färdigskrivna texter från t.ex thesims3.com, bilder på kommande spel etc. Jag hoppas att det duger så länge, och om det inte gör det, att ni kommer tillbaka till bloggen när jag köpt mig en nya dator. Vilket antagligen blir tidigt på nästa år.

 

Jag skulle så väldigt gärna vilja kunna spela Sims och kunna blogga om det med mina egna texter. Mina egna bilder. Jag minns när jag klagade på att mitt Sims var segt och nu sitter jag här och inte kan spela det ens. Skulle verkligen föredra ett lite segt Sims framför inget alls.

Jag hoppas ni förstår och vill att ni som kan ska njuta av ert simsande. Skicka gärna in bilder och så ifall ni vill som kan publiceras på bloggen. Vore kul med bilder etc. från er läsare också. Mailen: theesimsblogg@hotmail.com

 

Happy Simming People!

 

Av theesimsblogg - 31 oktober 2012 14:45

Jag älskar 30 Dagars Utmaningar! Därför gjorde jag en egen, som bara handlar om Simsbilder. Både jag och Emma kommer göra den här på bloggen, så det kommer bli dubbelt upp! Här är de 30 dagarna:


  1. Din första bild du tog
  2. En bild  på din favoritstad
  3. En skräpig bild
  4. En bild på den första simmen du gjorde
  5. En landskapsbild
  6. En bild på en sim som gör en konstig min
  7. En cool bild
  8. En galen bild
  9. En rolig bild
  10. En bild på ett hus du har byggt
  11. En bild på ett fordon
  12. En bild på en outfit du gillar
  13. En bild på en olycka
  14. En romantisk bild
  15. En bild som har med en färdighet att göra
  16. Den sextonde bilden bland dina screenshots
  17. En egobild
  18. En bild på ett spöke
  19. En bild på din nuvarande favoritfamilj
  20. En bild på ett småbarn
  21. En bild på en bugg du stör dig på
  22. En fientlig bild
  23. En social bild
  24. En bild du antagligen borde radera, men ändå har kvar
  25. Din favoritbild
  26. Ta vilken bild du vill och förklara varför du tog den
  27. En bild på syskonkärlek
  28. En bild på en döende sim
  29. En bild på en övernaturlig varelse
  30. Bilden du tog senast

Det är helt okey att använda den är utmaningen på era bloggar också. Tänka bara då på att ange oss som källa för utmaningen. Vill ni ha texten är det bara att maila till oss, theesimsblogg@hotmail.com


Vi kommer börja med utmaningen imorgon (1 november).


Vad tycker ni om sådana här 30 dagars Utmaningar?

 

Av theesimsblogg - 30 oktober 2012 12:45

Join us on November 8th, 2012 at 10:00am PST for The Sims 3 Seasons Live Broadcast! Take a deep dive in to the game with another exciting demo where we’ll be showing off winter in all its glory, and ask your most burning questions for a chance to have the producers answer them live! We will also be debuting our groovy new stuff pack, The Sims 3 70s, 80s, & 90s Stuff! See us warp Sims back in time to bellbottoms, spandex shorts, and denim jackets to play with all new objects from the past. Tune in Nov 8th to discover new ways to play with snowflakes, igloos, mustaches, and plaid!


8 november 2012 klockan 11.00-12.00 svensk tid kommer det pratas om Årstider och 70s, 80s & 90s!


Textkälla


 

Av theesimsblogg - 29 oktober 2012 11:00

Hittade en fangjord Simstidning genom The Sims 3 Facebook. Om man inte orkar läsa texten var den ändå värd att bläddra igenom för bilderna. Klicka på bilden för att läsa!


Bildkälla

 

Av theesimsblogg - 28 oktober 2012 15:15

Hallå, simmare!


Hittills har vi tagit upp hela årstider som våren och sommaren i tidigare utvecklarbloggar och demos. Men i dag tycker jag att det ska bli spännande att äntligen få prata om en av de storhelger som vi har lagt till i spelet. Innan jag börjar vill jag rensa upp i den förvirring angående årstider och storhelger som jag har sett på Twitter och forumen. Spelet har fyra standardårstider som övergår i varandra utan klara gränser. Under varje årstid finns det en särskild dag som spelet anger som en speciell storhelg. Det är dagar när simmar från hela staden samlas och deltar i firandet av helgdagen och dess aktiviteter, precis som i verkliga världen.
Jag tycker att det är spännande att få berätta om höstens exklusiva helgdag i The Sims 3 Årstider, som vi har valt att kalla "spökeridagen". Finns det något att ogilla med en dag där man blir uppmanad att klä ut sig och be om gratis godis?


Spökeridagen är här! 
När du spelar under hösten är det svårt att inte lägga märke till de visuella förändringarna i din en gång så välbekanta stad. Vädret börjar bli kyligare och himlen fylls av regn och dimma. Rött, orange och gult blir dominerande färger i stan när lövträden börjar anpassa sig till det kallare klimatet. Mörkret och kusligheten skapar en perfekt stämning för spökeridagen.
Du kan räkna med att helgdagen infaller mot slutet av varje årstid. Det ger dig tid att förbereda dina simmar och smycka huset inför det kommande firandet. När spökeridagen kommer samlas fler simmar nere på stadens festival. Du kommer att märka att simmarna generellt blir lite busigare och väljer att 
skrämma varandra i stället för en vanlig hälsning eller ett "hej".



Kör hårt, karva loss i pumpan! 
Pumpor har lagts till i The Sims 3 Årstider och det är den mest mångsidiga grödan som dykt upp i The Sims 3 hittills. Pumpor kan användas till att laga nya läckra recept på pumpapaj, användas som ingrediens i andra måltider eller till och med som inredningsdekoration. Som vi nämnde i höstutvecklarbloggen kan pumpor planteras i din trädgård, plockas i höstfestivalens pumpafält eller köpas i stadens affär.  Men det som verkligen skiljer pumpor från andra skördbara grödor är att dina simmar kan skära ut lyktor i dem. Oavsett om du lyckas skära ut det mönster du vill ha så kan du tända lyktan och ställa fram den så att alla ser den. Man ska inte leka med maten, men när det gäller pumpor är det helt okej. Tyvärr är pumpan inte längre användbar som mat när du har karvat i den. Men de frön du grävt ut ur pumpan kan planteras och växa upp till nya pumpor.  Nu när du har dekorerat huset ska vi se till att dina simmar blir ordentligt klädda för spökeridagens festligheter.



Dräkter 
Just det, vi har lagt till nya dräkter i The Sims 3 Årstider som simmarna kan ta på sig under spökeridagen eller någon annan gång under året. Dräkterna finns tillgängliga i kategorin "vardag" i Skapa en sim, så om du vill ha på dig en varm korv-dräkt året om är det bara att köra hårt!


Maskerader 
Vi har lagt till fyra nya fester i det här paketet men det finns en som är mer knuten till hösten och spökeridagen, och det är maskeraden. Med så många nya roliga aktiviteter att göra på hösten kan det hända att du glömmer bort att ordna din egen fest. Men ta det lugnt, det finns alltid nånting på gång i stan. Om du har tur kanske du blir inbjuden till grannens maskerad. Tacka ja till inbjudan och gå dit, men det är aldrig för sent att ordna din egen fest med spökeridagstema.



Maskerader är som hemmafester, förutom att gästerna ***** upp i olika utlottade maskeraddräkter. Det finns många olika dräkter tillgängliga så att varje fest alltid blir unik och ger ett gott skratt. På en av mina fester såg jag en **** dansa med en varm korv.


Bus eller godis 
Möjligheten att gå en bus eller godis-runda blir upplåst dagen innan den officiella spökeridagen. För barn och tonåringar finns det även en interaktion för att snabbt byta till en förvald dräkt. Du kan även gå in i Skapa en sim om du hellre vill välja din sims maskeraddräkt. Nu när du är rätt klädd är det dags att sätta igång. Börja med att klicka på en bostadstomt någonstans i stan. Du kan välja att gå dit själv eller i en grupp genom att välja olika simmar på din tomt. Din sim eller grupp kommer nu att gå dörr till dörr och samla in godis tills de inte orkar längre eller tills det är för sent att vara ute.  Här är ett litet tips, låt en vuxen följa med i gruppen om du vill komma runt tidsbegränsningen.



Om du har tur och hittar ett hus där folk är hemma kommer du eller din grupp att bli mötta vid dörren och få en present. Oftast är presenten någon form av godis men det finns alltid en chans att få ett föremål som den ultrasällsynta och årstidsspecifika tomten Kacklande **********.
Mindre trevliga simmar kan bli väldigt uppretade om de kommer till ett hus där ingen är hemma. Trädgårdsdekorationer, soptunnor och pumpalyktor får passa sig när såna simmar står tomhänta.



Nu när du har erövrat spökeridagen är det dags att gå hem för att reflektera och njuta av skörden. Efter en lång bus eller godis-runda har du troligtvis en massa godis att njuta av. Godis är oemotståndligt men försök att behärska dig eftersom det brukar sluta illa om man äter för mycket. Så mycket socker får dig garanterat att fara runt som en flipperkula i huset.


"Hallå, sluta äta allt godis!"



Det var allt om spökeridagen och de nya roliga aktiviteter som dina simmar kan hitta på. Hoppas du gillade den här bloggen och håll utkik efter fler uppdateringar om The Sims 3 Årstider som kommer inom kort!


-Mike Zamora, assisterande producent, The Sims 3 Årstider 

Textochbildkälla

 

Av theesimsblogg - 26 oktober 2012 18:45

Har ni lagt märke till att thesims.com har gjort om sin hemsida förresten? Vad tycker ni?

Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssidan

Vare sig din framtid är dyster eller blid, så ger de här möblerna dig sinnesfrid! Föremålen kanske är skapade av en underlig prick, men deras skönhet lär fånga din sims blick. För de som söker äventyr i allt, är detta set lika perfekt som ballt!


Pris: 2850 SimPoints

Nya artiklar: 63

Uppsättningar som ingår

Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssidan




Av theesimsblogg - 26 oktober 2012 15:15

Coming Soon finns nu att ladda ner för iOS och Android!

De är överallt!


 

Presentation

Välkommen till vår simsblogg!:D

Information

Bloggare: Amanda och Emma

 

Nytt:

Spela The Sims 3 - Från början | Del 1 Skapa en sim

 

Kommande:

Spökeridagen

Gratisprylar från Store Del 2

Bad Memories del 17 

 

 

Ska skriva en historia. Var med och tyck till HÄR!

 

Bloggen startades den 20 september 2011.

 

Bilderna och texten som läggs ut ägs av oss (Amanda och Emma) och får inte tas utan tillåtelse.

Om den inte är våran anger vi var vi fick dem ifrån och ägs då inte av oss.

 

Aktuellt

 

 

Glöm inte att gilla vår Facebooksida. Klicka bara på bilden ovan för att komma dit.

Bildkälla

Maila oss.

Maila gärna egna bilder som vi kan publicera, t.ex. bröllop!!

Ni kan även skicka frågor eller annat ni vill att vi ska veta på mailen.

När ni skickar mail vill vi gärna att ni skriver "ämne" också. T.ex. kanske ni undrar hur man hittar enhörningen, skriv då t.ex. "Hur hittar man enhörningen?" eller bara "Enhörningen". Detta för att era mail inte ska blandas ihop med annat.

theesimsblogg@hotmail.com

Fråga oss

46 besvarade frågor

Kommande spel

Omröstning

Vem är du?
 En trogen följare som väntat på att bloggen ska uppdateras igen
 En nykomling, men ska nog börja följa bloggen
 Någon som kom hit genom Google(eller annan länk)
 En före detta följare, men ska sluta följa bloggen p.g.a att den uppdateras så sällan
 Någon annan

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Historier/Legacies

 

Familjen Blanc 

 

 

Legacy: Generation 1 - Sarah Ice


Bad memories

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Thesims3.com

Amanda: iloveplumbob

Uppladningar:

White House

Moon

 

Lonely House

 

Mushroom House

 

Emma: SMILE3003

Senaste uppladdningen:

Mindél

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Länkar

Officiella hemsidor

Nedladdningssidor

Här är några nedladdningssidor där man kan ladda ner kläder, frisyrer m.m. till sitt Sims. information om varje ställe står under rubriken. Klicka på rubriken för att komma till sidan.

 

Thesims3.com

En mycket säker sida eftersom det är TS3s officiella sida. Det finns frisyrer, kläder, men också möbler och annat till huset. Det mesta kostar pengar, men det finns saker som är gratis.

Har gjort en lista på allt som är gratis.

Del 1 kläder och frisyrer

PeggyZone

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS2 och TS3.

Både gratis och kostar pengar.

TheSimsResource

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS, TS2 och TS3.

Både gratis och kostar.

Kräns ett konot(gratis) för att kunna ladda ner.

LianaSims3

Kläder, mönster,accessoarer m.m. (inga frisyrer)

För TS2 och TS3

Allt är gratis

LorandiaSims3

Kläder, accessoarer, mönster m.m. (inga frisyrer)

För TS3

Allt är gratis

ModTheSims

(Har ej använt den själv utan fick tips om den. Detta skriv hon:)

Du måste bli medlem, som är gratis, och sen kan du ladda ner. Allt är gratis. Du kan söka på det du vill ha och allt liknande kommer upp, samt så kan du välja till vilket expansionpaket du vill ha. Väldigt bra sida som jag starkt rekommenderar. (Till TS2 och TS3)

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards