En blogg om The Sims!

Alla inlägg den 5 november 2011

Av theesimsblogg - 5 november 2011 21:56

Det här är ett nytt föremål!

Atomålderns vardagsrum och matsal

Klicka på bilden för att komma direkt till sidan och läsa mer om den.

Det är dags att föra din heminredning bakåt i tiden med den här atomåldersinspirerade samlingen.



 
Text och bild från thesims3.com
 
Pris: 1700 SimPoints
Nya artiklar: 21st
En matchande uppsättning till Atomåldersgåvor för Husdjursregistrering som du kan läsa mer om HÄR och ladda ner HÄR.
Den sista artikeln (matskålen) kan du läsa mer om HÄR.
 
Av theesimsblogg - 5 november 2011 21:00

Här är min recension på TS3 Husdjur. Den handlar bara om hästar eftersom jag inte har hunnit fördjupa mig i dem andra djuren. Men det kommer komma recesnioner på dem också såklart. Ha tålamod bara.


Hästar

Hästarna levde verkligen upp till mina förväntningar. Fast egentligen hade jag inte enorma förväntningar, jag är mest glad över att man kan ha hästar.

Det är bra gjort och det finns många nya funktioner.

Att skapa en häst

Jag vet inte riktigt hur jag tänkt mig att det skulle se ut, men det är kul att dem har gjort ett stall i bakgrunden istället för inomhus. (Det hade nog blivit lite konstigt, men jag hade nog aldrig kommit på idén om att ha ett stall i bakgrunden).

Att man kan göra båda gamla och "unga" (vuxna) hästar är bra. Men jag tycker det är synd att man inte kan göra föl. Visst, det kanske är som att göra en bebis hos simmarna. Fast det vore kul att kunna göra föl från början.

Raser, färger och mönster är jag nöjd med  och att man får välja sadel och träns.

 Såklart älskar jag att hästar kan ha egna egenskaper och jag tror nog att det räcker med tre stycken, speciellt när man kan få fler senare.

Byggläge

Många nya prylar till hästarna vilket såklart är bra.

Boendeläge

När jag fick se att man kunde styra husdjuren blev jag jätteglad. Det är något som jag verkligen saknade med TS2 Djurliv. Jag har aldrig haft häst (eller ridit) så jag vet inte vad man behöver göra med en häst och hur man sköter den. Men jag vet att man behöver rykta och borsta den så det är såklart ett plus att man kan göra det med hästarna.

Något som jag tycker är kul är att man kan rida runt på gatorna eller "ta hästen" istället för bilen när man ska ner och handla lite.

Träning

Jag älskar att man kan hoppa och även att man kan träna i kapplöpning och galoppera runt. Det tar ett tag innan man kan hoppa dem riktigt höga hindren men det är ju bara att träna på.

Det är bra att hästen kan träna själv utan att behöva någon som rider på den.

Tävlingar

Blev faktiskt besviken på det. Hade inte tänkt på att man kanske skulle kunna tävla med hästarna innan jag köpte Husdjur. Men när jag såg att man kan det blev jag såklart glad. Men jag trodde ju att man fick vara med och se när hästen hoppade eller galopperade eller vilken tävling den nu var med i. Men istället kom det upp en ruta på vilken placering man låg på (sist från början -.-) och så fick man ändra läge beroende på hur mycket man vill satsa i tävlingen. Om man ville ta det lugnt eller satsa allt etc.

Adoptera/köpa husdjur.

Något jag stör mig riktigt mycket på är att man inte kan köpa husdjur som man får skapa själv (när man är i boendeläget) som man kunde i TS2. Istället får man välja mellan några hundar, katter och hästar som man kanske inte gillar pågrund av egenskap eller päls. Det enda djuret man kan köpa är hästar dem andra adopterar man vilket är lite konstigt tycker jag.

Vildhästar

Jag har sett vildhästar en gång och det var bara av en slump. Jag red direkt till dem, men då sprang dem iväg. När jag kommit ikapp dem så vägrade dem vara i närheten av min sim utan lekte bara med hästen. Jag tycker det är väldigt svårt att få en vildhäst som kompis, vilket är synd. Det kanske är meningen att man måste kämpa länge för att bli vän med dem, men det måste finnas en gräns. Den gången försökte jag i flera timmar och lyckades tillslut få en vildhäst att nosa på mig. Men sedan var jag ju tvungen att åka hem om jag inte ville ta död på både simmen och hästen.

Enhörningar

Något som förvånar mig är att det är lättare att bli vän med en enhörning än en vanlig vildhäst. Fast det kanske inte är så konstigt.. Enhörningar kanske kan skilja på en god och ond människa och kanske inte är lika skygg. Det är däremot svårare att få den i hushållet men det känns nog ganska rimligt bara.


+ Man kan säga att kort sagt är allt positivt förutom det negativa. Men det här är några extra positiva saker.

Man kan styra hästarna

Hästarna har egenskaper

Hästarna har färdigheter och kan tränas upp till riktigt bra tävlingshästar

Man kan rida på dem och ta med dem ut på stan

Det finns vildhästar och en (flera?) enhörning(ar)

Snyggt gjort


 - Man får inte vara med under tävlingarna

Svårt att bli vän med vildhästar (om man är simmen)

Kan inte göra egna husdjur när man är i boendeläget


Det var min recension. Vad tycker ni om spelet? Kommenter eller skicka mejl(theesimsblogg@hotmail.com) så kan vi publicera det på bloggen.

 

Av theesimsblogg - 5 november 2011 18:12

Här är dagens bild:)



Min sim matar en vildhäst:)

/Emma   


Av theesimsblogg - 5 november 2011 17:55

Här kommer lite bilder från TS3 Statsliv:)



   

Cafét Smaskiga Småkakor, med en fin uteservering.



     

Förskolan Par Excellence



     

Färskt och Fruset Express Handel


Det var några av ställena som finns med på Statsliv men det kanske kommer fler bilder nån gång:)

/Emma  

Av theesimsblogg - 5 november 2011 17:43

Här kommer lite fakta från TS3 Husdjur!!

På TS3 Husdjur finns det en glassbil som heter Frostiga Drömmar. Där kan du köpa glassarna:


Färgad isglass - 20 Simdaler

Glasstrut - 10 Simdaler

Kolaisglass - 15 Simdaler

Kylskåpskanin - 25 Simdaler


Simdaler= Simmarnas valuta


Färgad isglass


Glasstrut



/Emma  


Av theesimsblogg - 5 november 2011 11:08

Kännde för att ha lite nya saker i mitt sims och thesims3.com dög inte så jag kollade runt på andra nedladdningssidor. Jag hittade fyra stycken som jag tycker var bra.


Peggyzone

 

Där finns det massor med frisyrer och även kläder och accesoarer (stavning?).

En del saker kostar pengar andra inte. Sorgligt nog fanns det inte så många gratis kläder.

Finns även saker till TS2.

Ett exempel på frisyr (som jag ska ladda ner någon dag).

Bild från PeggyZone.


ThesimsResource

Även här finns det frisyrer, kläder, smink med mera.

Det finns saker som kostar pengar medan andra inte gör det.

För att kunna ladda ner här måste du ha ett konto som är gratis.


LianaSims3

Här finns det inga frisyrer men kläder med mera.

Allting är gratis.

Finns även saker till TS2

Lolita dress with small 3d bows on the trim and large 3d bow on the back

En klänning som jag tycker var söt.

Bild från lianasims3.net


LorandiaSims3

Här finns det inte heller några frisyrer men annars det mesta.

Short dress for your sims 3 female casual and formal wardrobe. 2 recolorable areas, 3 color variations, custom thumbnails, custom bump and mesh.

En till klänning jag tyckte om.  

Bild från loriandasims3.com



Klicka på rubrikerna för att komma direkt till hemsidan.

Ge gärna egna tips på nerladdningssidor ni tycker är bra.

 

Presentation

Välkommen till vår simsblogg!:D

Information

Bloggare: Amanda och Emma

 

Nytt:

Spela The Sims 3 - Från början | Del 1 Skapa en sim

 

Kommande:

Spökeridagen

Gratisprylar från Store Del 2

Bad Memories del 17 

 

 

Ska skriva en historia. Var med och tyck till HÄR!

 

Bloggen startades den 20 september 2011.

 

Bilderna och texten som läggs ut ägs av oss (Amanda och Emma) och får inte tas utan tillåtelse.

Om den inte är våran anger vi var vi fick dem ifrån och ägs då inte av oss.

 

Aktuellt

 

 

Glöm inte att gilla vår Facebooksida. Klicka bara på bilden ovan för att komma dit.

Bildkälla

Maila oss.

Maila gärna egna bilder som vi kan publicera, t.ex. bröllop!!

Ni kan även skicka frågor eller annat ni vill att vi ska veta på mailen.

När ni skickar mail vill vi gärna att ni skriver "ämne" också. T.ex. kanske ni undrar hur man hittar enhörningen, skriv då t.ex. "Hur hittar man enhörningen?" eller bara "Enhörningen". Detta för att era mail inte ska blandas ihop med annat.

theesimsblogg@hotmail.com

Fråga oss

46 besvarade frågor

Kommande spel

Omröstning

Vem är du?
 En trogen följare som väntat på att bloggen ska uppdateras igen
 En nykomling, men ska nog börja följa bloggen
 Någon som kom hit genom Google(eller annan länk)
 En före detta följare, men ska sluta följa bloggen p.g.a att den uppdateras så sällan
 Någon annan

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Historier/Legacies

 

Familjen Blanc 

 

 

Legacy: Generation 1 - Sarah Ice


Bad memories

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Thesims3.com

Amanda: iloveplumbob

Uppladningar:

White House

Moon

 

Lonely House

 

Mushroom House

 

Emma: SMILE3003

Senaste uppladdningen:

Mindél

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Länkar

Officiella hemsidor

Nedladdningssidor

Här är några nedladdningssidor där man kan ladda ner kläder, frisyrer m.m. till sitt Sims. information om varje ställe står under rubriken. Klicka på rubriken för att komma till sidan.

 

Thesims3.com

En mycket säker sida eftersom det är TS3s officiella sida. Det finns frisyrer, kläder, men också möbler och annat till huset. Det mesta kostar pengar, men det finns saker som är gratis.

Har gjort en lista på allt som är gratis.

Del 1 kläder och frisyrer

PeggyZone

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS2 och TS3.

Både gratis och kostar pengar.

TheSimsResource

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS, TS2 och TS3.

Både gratis och kostar.

Kräns ett konot(gratis) för att kunna ladda ner.

LianaSims3

Kläder, mönster,accessoarer m.m. (inga frisyrer)

För TS2 och TS3

Allt är gratis

LorandiaSims3

Kläder, accessoarer, mönster m.m. (inga frisyrer)

För TS3

Allt är gratis

ModTheSims

(Har ej använt den själv utan fick tips om den. Detta skriv hon:)

Du måste bli medlem, som är gratis, och sen kan du ladda ner. Allt är gratis. Du kan söka på det du vill ha och allt liknande kommer upp, samt så kan du välja till vilket expansionpaket du vill ha. Väldigt bra sida som jag starkt rekommenderar. (Till TS2 och TS3)

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards