En blogg om The Sims!

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av theesimsblogg - 21 februari 2012 22:40

Musiken tillhör inte mig.

Ledsen för att den kommer lite sent men här är min video med bilder från Al Simhara:) Säg till om den inte funkar.


För att besöka Al Simhara krävs:

The Sims 3 grundspelet (finns att köpa bl.a HÄR)

The Sims 3 Destination Världen (finns att köpa bl.a HÄR)


Vill ni att jag ska göra så med de andra resemålen (och t.ex Sunset Valley kanske) också?

Kommentera!!:)

/Emma  

Av theesimsblogg - 21 februari 2012 21:49

Japp! Nu är det dags igen. Den 23 februari kommer det hållas en live chat där de kommer prata om spelet och även svara på frågor.


Texten är hittad HÄR och för att läsa mer kan du gå in på deras FBsida som du hittar HÄR


Join The Sims 3 superstars Producer Graham Nardone, Associate Producer Brittany Henry, and Associate Producer Sarah Nelson for an exclusive The Sims 3 Showtime demo and live Q&A Thursday, February 23rd. To get a taste of what you can expect, watch their previous crowd-pleasing chat above.

Starting at 10:00 a.m PST, The Sims 3 crew will jazz up your week with an all new show-stopping inside glimpse into the brand new The Sims 3 Showtime Expansion Pack as well as a preview of some snazzy new social features. Want to make sure you remember? Sign up for a reminder by entering your e-mail in the “Cover It Live” box to your right.

But that’s not all! Looking to get some cool swag from The Sims team? Tune in live and Tweet with #TS3Showtime for your chance to be selected for random giveaways. We’ll also be giving away some exclusive Origin discount codes that you can use for a future purchase. What’s the code, you ask? Watch and find out.

And remember, The Sims 3 Showtime Expansion pack is set for release this March, so pre-order your copy on Origin and receive a free The Sims 3 Stuff Pack if you purchase before March 5th.

Glöm inte nu! Klocka 10.00 (för amerikanarna, vilket borde betyda klockan 19.00 för oss. Rätta mig om jag har fel^^) den 23 februari!

 

Av theesimsblogg - 21 februari 2012 00:00


"": Tankar

Svart: "Berättaren"

Lila: Sarah Ice

Brun: Tom Shallow

Ljusrosa: flicka


  

Tisdagmorgon. Dags att göra sig iordning för jobbet!

  

Så möts Sarah av en stor överraskning när hon kommer ut... 

Det har kommit frukt på plantorna!

  

Tomater, sallad och äpplen!

  

Hon är så upptagen med att skörda att hon inte märker hur klockan springer iväg. Hon måste till jobbet och hinner inte duscha som hon egentligen hade behövt...

"Hoppas ingen märker att jag stinker..."

  

Tydligen märkte ingen det för...

Yes! Jag blev befodrad!

 

Inte bara det att Sarah blev befodrad till frilansjournalist, hon fick även 704 simdaler i bonus! Med dem pengarna i fickan tycker hon att hon skulle kunna unna sig en dusch. För det behövdes verkligen.

 

Efteråt åker Sarah till parken för att se om hon kunde hitta på något kul. Men där är det helt öde. Men då hör hon en välkänd melodi och vänder sig om.

 

Det är glasbilen! Såklart måste hon ju köpa en glass nu när hon ändå är så glad och har ganska mycket pengar!

 

Hmm... Vad ska jag ha?

  

En glasstrut, tack!

"Hoppas den är god"

  

Mmm... Den är supergod!

  

Senare träffar Sarah en liten flicka som utmanar henne på schack. Sarah är inget vidare på schack, men det är flickan.

 

Hm. Vad ska jag göra? Hur jag än gör så blir det inte bra.

  

Ahhh! Jag klarar inte detta mer! Jag ger upp!

  

Synd att du gav upp. Efter lite träning kanske du kan utmana mig igen?

Vi får se om jag orkar det.

  

De pratar en stund när Sarah får se en man stå en bit bort.

"Han ser ledsen ut... Undrar varför?"

  

Sarah säger hejdå till flickan och går fram till mannen.

Hej. Jag är Sarah Ice.

H-hej. Snyft... Jag är Tom Shallow.

  

Hur är det med dig? Du ser jättenere ut!

  

Det är så att jag har grälat med min fru. June, heter hon. Jag tror att hon är jättearg på mig och jag vet inte vad jag ska göra...

  

Aha, jag förstår. Men du. Gå hem till din fru och red ut det hela. Jag vet inte vad erat gräl handlade om, men allt kanske bara är ett missförstånd. Det skulle inte förvåna mig om June känner sig som du gör just nu. Hon kanske tror att du är arg på henne.

  

Åh, tack så mycket. Det känns bättre nu. Ska ta och prata med June så fort som möjligt.

  

De står och pratar en stund till innan Tom måste gå. Sarah får veta att Tom jobbar som Rapportbehandlare och är stenbock.

 

Väl hemma bestämmer sig Sarah för att bygga ut huset. Inget märvärdigt. Bara så att det blir mer som ett hus.

 

Pengarna räckte inte så långt, men hon lyckades få till ett badrum och ett eget kylskåp. Nästa steg: en säng!

   

Presentation

Välkommen till vår simsblogg!:D

Information

Bloggare: Amanda och Emma

 

Nytt:

Spela The Sims 3 - Från början | Del 1 Skapa en sim

 

Kommande:

Spökeridagen

Gratisprylar från Store Del 2

Bad Memories del 17 

 

 

Ska skriva en historia. Var med och tyck till HÄR!

 

Bloggen startades den 20 september 2011.

 

Bilderna och texten som läggs ut ägs av oss (Amanda och Emma) och får inte tas utan tillåtelse.

Om den inte är våran anger vi var vi fick dem ifrån och ägs då inte av oss.

 

Aktuellt

 

 

Glöm inte att gilla vår Facebooksida. Klicka bara på bilden ovan för att komma dit.

Bildkälla

Maila oss.

Maila gärna egna bilder som vi kan publicera, t.ex. bröllop!!

Ni kan även skicka frågor eller annat ni vill att vi ska veta på mailen.

När ni skickar mail vill vi gärna att ni skriver "ämne" också. T.ex. kanske ni undrar hur man hittar enhörningen, skriv då t.ex. "Hur hittar man enhörningen?" eller bara "Enhörningen". Detta för att era mail inte ska blandas ihop med annat.

theesimsblogg@hotmail.com

Fråga oss

46 besvarade frågor

Kommande spel

Omröstning

Vem är du?
 En trogen följare som väntat på att bloggen ska uppdateras igen
 En nykomling, men ska nog börja följa bloggen
 Någon som kom hit genom Google(eller annan länk)
 En före detta följare, men ska sluta följa bloggen p.g.a att den uppdateras så sällan
 Någon annan

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Historier/Legacies

 

Familjen Blanc 

 

 

Legacy: Generation 1 - Sarah Ice


Bad memories

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Thesims3.com

Amanda: iloveplumbob

Uppladningar:

White House

Moon

 

Lonely House

 

Mushroom House

 

Emma: SMILE3003

Senaste uppladdningen:

Mindél

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Länkar

Officiella hemsidor

Nedladdningssidor

Här är några nedladdningssidor där man kan ladda ner kläder, frisyrer m.m. till sitt Sims. information om varje ställe står under rubriken. Klicka på rubriken för att komma till sidan.

 

Thesims3.com

En mycket säker sida eftersom det är TS3s officiella sida. Det finns frisyrer, kläder, men också möbler och annat till huset. Det mesta kostar pengar, men det finns saker som är gratis.

Har gjort en lista på allt som är gratis.

Del 1 kläder och frisyrer

PeggyZone

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS2 och TS3.

Både gratis och kostar pengar.

TheSimsResource

Kläder, frisyrer, accessoarer m.m.

För TS, TS2 och TS3.

Både gratis och kostar.

Kräns ett konot(gratis) för att kunna ladda ner.

LianaSims3

Kläder, mönster,accessoarer m.m. (inga frisyrer)

För TS2 och TS3

Allt är gratis

LorandiaSims3

Kläder, accessoarer, mönster m.m. (inga frisyrer)

För TS3

Allt är gratis

ModTheSims

(Har ej använt den själv utan fick tips om den. Detta skriv hon:)

Du måste bli medlem, som är gratis, och sen kan du ladda ner. Allt är gratis. Du kan söka på det du vill ha och allt liknande kommer upp, samt så kan du välja till vilket expansionpaket du vill ha. Väldigt bra sida som jag starkt rekommenderar. (Till TS2 och TS3)

Light Blue Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards